قیمت دستگاه دیاگ ایران خودرو

دستگاه دیاگ ایران خودرو

در این مقاله سعی شده است درباره دستگاه دیاگ ایران خودرو، مفهوم و عملکرد آن و معرفی دستگاه دیاگ ماشین تولید شده پارس کوشان که ماشین های ایران خودرو را هم پوشش میدهد به صورت کاملا مفید و جامع تشریح نماییم. پس با ما همراه باشید.

دستگاه دیاگ ایران خودرو

بعد از اتصال دیاگ به خودرو به ترتیب ذیل وارد برنامه خودرو مورد نظر میشویم

به عنوان مثال خودرو سمند

 

دستگاه دیاگ ایران خودرو دستگاه دیاگ ماشین دستگاه دیاگ قیمت دستگاه دیاگ ایران خودرو

اصطلاح دیاگ که مخفف عبارت Diagnostic یا دیاگنوستیک است که به نوعی مسئول خطایابی را برعهده دارد. در واقع داده ها را از رایانه خودرو استخراج می کند و بعد از تحلیل کد های خطای موجود در اطلاعات، می توان به خطاهای کلی و جزئی خودرو پی برد.

اجزای تشکیل دهنده دستگاه دیاگ ایران خودرو

دستگاه دیاگ ایران خودرو یا عیب یاب خودرو با اتصال به کامپیوتر یا ECU ماشین می تواند وضعیت خودرو را بررسی کند. این دستگاه از چهار قسمت اصلی به شرح زیر تشکیل شده است.

اینترفیس یا سخت‌افزار

منظور از سخت‌افزار در واقع همان مترجم میانی بین رایانه و ECU می باشد. با استفاده از سخت‌افزار و کابل های رابط میتوانیم خودرو را عیب یابی کنیم و مشکلات عملکردی آن را شناسایی و بررسی کنیم.

کانکتورها و کابل های رابط

این کابل ها دستگاه دیاگ و رایانه خودرو را به هم متصل می کنند. این اجزا از یک سمت به دستگاه دیاگ و از سمت دیگر به رایانه ماشین متصل می شوند.

نرم‌افزار دستگاه دیاگ

یکی از مهمترین اجزا دستگاه دیاگ نرم‌افزار دیاگ می باشد. این جزء برای هر مدل ماشین متفاوت می باشد. چرا که هر خودرو از دستورالعمل های کاربردی متفاوتی برخوردار است.

مزایای دستگاه دیاگ ایران خودرو

قبل از ساخت دستگاه دیاگ ایران خودرو، وقتی خودروی خراب می شود، روزهای طولانی باید در تعمیرگاه می ماند. کارشناسان برای شناسایی  عیب خودرو و تعمیر آن مجبور بودند قسمت های مختلفی از قطعات و سیستم ها را جدا کنند تا به قطعه مورد نظر دسترسی پیدا می کردند.

ساخت این دستگاه توانسته است این امتیازات را حاصل نماید.

  • پاک کردن خطا ها
  • خواندن خطا و پارامتر ها
  • پیکر بندی
  • تعریف سوئیچ
  • تست عملگر ها
  • دانلود اصلی ایران خودرو و سایپا
  • دانلود اصلاحی سایپا و ایران خودرو
  • دانلود FN- DDN-CCN- PDN- BCM
  •  دانلود BSI به تعداد نامحدود و ورژن های متفاوت
  • صرفه جویی در زمان

حایز اهمیت است علاوه بر دستگاه دیاگ، بکار بردن دستگاه انژکتور شور موتور ماشین جهت تست و شستشوی انژکتور های ماشین بکار برده می شود. این دستگاه انژکتور شور در عملکرد و سلامت خودرو نقش مهمی دارد.

آیا دستگاه دیاگ ایران خودرو برای همه ماشین ها استفاده می شود؟

بکار بردن دستگاه دیاگ ‌ایران خودرو یا دستگاه دیاگ تولید شده پارس کوشان فقط برای خودروهایی مناسب است که مجهز به رایانه مرکزی ECU باشند.

هر چند امروزه همه خودرو ها، رایانه مرکزی دارند. اهمیت این واحد در خودرو آنقدر مهم است که گاهی سازندگان خودرو از چندین ECU در محصول خود بهره می برند.

ECU تراشه ای می باشد که جهت کنترل و بررسی وضعیت مستمر خودرو، در خودروها تعبیه می شود. این تراشه جهت دریافت مشکلات خودرو و ثبت آنها، به سنسور هایی در بخش های مختلف خودرو نیاز دارد. سپس به کمک این سنسور ها اطلاعات لازم را به صورت الکترونیک و کد به آن ارسال می کنند.

در واقع سنسور هایی مانند سنسور دریچه گاز، سنسور دمای هوا، سنسور RPM یا دور موتور داده های لازم از وضعیت بخش های مربوط به خود را به ECU خودرو ارسال می کنند.

مهم نیست عیب در کدام یک از بخش های مکانیکی و الکترونیکی ماشین باشد. در هر حال رایانه یا ECU به عنوان واحد کنترل از مشکل خودرو مطلع می شود. همچنین می تواند اطلاعات دقیق و درستی از خطا و ایرادات به وجود آمده را به تعمیر کاران گزارش کند.

در حالت کلی این دستگاه مانند دستگاه دیاگ موتور کد های الکترونیکی ECU را ترجمه و مدیریت می کند.

 چه زمانی از دستگاه دیاگ ایران خودرو استفاده کنیم؟

اگر خودرو شما از حالت طبیعی خود خارج شده است، و بدنه آن می لرزد و…. به کمک دستگاه دیاگ ایران خودرو می توانید به ایرادات آن پی برد.

در واقع مواردی که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد نشانه های از استفاده این دستگاه است  و باید آنها را جدی بگیرید.

  • لرزش ماشین هنگام حرکت یا ترمز
  • پایین آمدن کشش و توان خودرو
  • مشکل در تعویض دنده
  • وجود صدا در زمان ترمز گیری
  • سوخت غیر عادی
  • ریپ زدن خودرو
  • استارت ناقص یا نخوردن
  • روشن شدن چراغ های هشدار ماشین

این موارد نشان دهنده ایراد در موتور است و باید تنظیم موتور شود و باید نسبت به آن اقدام نمایید. چرا که موتور قلب خودرو است و صدمه دیدن موتور سبب می شود کل مجموعه ماشین آسیب ببیند.

هزینه دستگاه دیاگ ایران خودرو

در واقع تنظیم موتور یا دستگاه دیاگ ایران خودرو مخارج چندانی ندارد. گاهی تعمیرکارها آن را رایگان انجام‌ می دهند تا با یافتن مشکل خودرو و حل آن اجرت اخذ کنند.

همچنین این دستگاه قابل خریداری است و هر فرد یا راننده ای می تواند یکی از این سیستم ها  را برای ماشین خود خریداری کند.

در وب سایت https://parskoushan.com امکانات و مدل های دستگاه دیاگ پارس کوشان وجود دارد. همچنین با سنجش قیمت محصول می توانید از خرید خود مطمئن شوید.

سخن آخر

حائز اهمیت است کار با دستگاه دیاگ ایران خودرو همیشه کاری آسان نیست. بلکه گاهی امکان دارد کد ها یکسان باشند و بایستی یک کارشناس تشخیص دهد که این کد نشان دهنده کدام مشکل است.

همچنین ذکر این نکته خالی از لطف نیست که گاهی در آنالیز کردن کد های الکترونیکی نیازمند یک کارشناس حرفه ای خواهید بود.

چرا که گاهی امکان دارد با کمک این دستگاه ایراد خودرو را متوجه شوید اما علت مشکل را ندانید.

ویژگی‌های مهم در دستگاه دیاگ ایران خودرو

دستگاه دیاگ ایران خودرو مانند سخت افزار دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان از طریق نرم افزارهای اختصاصی و مناسب برای محصولات این شرکت خودروسازی قابلیت عیب‌یابی در سیستم‌های هوشمند این ماشین‌ها را ارائه می‌دهد. اشاره به ویژگی‌های عملکردی این دستگاه، کاربران را به شکل بهتری در این زمینه راهنمایی می‌کند.

  • دستگاه دیاگ ایران خودرو با توجه به تراشه‌های سخت افزاری قدرتمند، فرآیند عیب‌یابی را با سرعت بالایی انجام می‌دهد.
  • استفاده از پارامترهای استاندارد به این دستگاه امکان می‌دهد که فرآیند عیب‌یابی را با دقت بالایی انجام دهند.
  • به این دلیل که سخت افزار دستگاه دیاگ ایران خودرو پارس کوشان کاربری چند منظوره دارد و با استفاده از نرم افزارها و رابط‌های مختلف برای سایر موارد مانند دستگاه دیاگ موتور هم قابل استفاده است، یک دستگاه چند منظوره محسوب می‌شود.
  • جزئیات فنی این دستگاه شامل موارد قابل توجهی مانند حافظه ذخیره‌سازی بالا، قابلیت رسم نمودار، قابلیت دریافت به روزرسانی‌ها و… شده و از این نظر هم یک دستگاه باکیفیت محسوب می‌شود.

امکاناتی که دستگاه دیاگ ایران خودرو در اختیار کاربران قرار می‌دهد

امکانات دستگاه دیاگ ایران خودرو پارس کوشان به‌طور جامع تمامی نیازهای کاربران را در زمینه عیب‌یابی خودروهای تولید شده توسط این شرکت خودروسازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و علاوه بر این به‌عنوان دستگاه دیاگ ماشین به شکل عمومی (با نصب نرم افزارهای متفاوت و اختصاصی انواع ماشین‌های خارجی و داخلی) و همچنین دستگاه دیاگ موتور هم قابل استفاده است و برای کاربرانی که به دنبال خرید یک دستگاه دیاگ ماشین با امکانات چندمنظوره می‌گردند، از بهترین انتخاب‌های ممکن است.

آشنایی با قابلیت‌های نرم افزار دستگاه دیاگ ایران خودرو

مجموعه پارس کوشان به‌عنوان یک شرکت فنی مهندسی فعال در زمینه تولید محصولات و تجهیزات تخصصی در زمینه خودرو مانند انژکتور شور موتور ماشین، علاوه بر تولید قسمت سخت افزاری دستگاه دیاگ ایران خودرو، نرم افزارهای ویژه‌ای را هم مناسب فرآیند عیب‌یابی محصولات این شرکت خودروسازی طراحی و ارائه داده است که در زیر به قابلیت‌های آن‌ها اشاره شده است:

  1. نرم افزار موتوری دستگاه دیاگ ایران خودرو: این نرم افزار با عنوان بسته موتوری مناسب خودروهای سبک ایران خودرو شناخته شده و از قابلیت‌هایی نظیر کنترل انواع موتور پایه (موتور خودروهای دنا، پارس، سمند)، موتور ملی سمند، موتور ۴۰۵، موتور ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶، موتور سمند و پارس ELX و… برخوردار است.
  2. نرم افزار تخصصی دستگاه دیاگ ایران خودرو: که قابلیت‌هایی مانند عیب‌یابی و کنترل موتورهای پایه و ملی، سیستم موتوری کروز، سیستم موتوری بوش، گیربکس اتوماتیک پژو پارس AL4 و… را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مطالب مرتبط

ارسال نظر