دستگاه دیاگ خودرو

خرید دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی

خرید دستگاه دیاگ ماشین ‌های ایرانی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در عیب‌یابی و تعمیر خودروهای ایرانی خصوصاً برای خودروهای ایران‌خودرو و سایپا است. امروزه بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری ادعا می‌کنند که دقیق‌ترین و بهترین دستگاه‌های دیاگ را در به مشتریان عرضه می‌کنند. اما بررسی میزان رضایت مشتریان، نتایج متفاوتی را نشان می‌دهد.

در این مطلب سعی می‌کنیم تا فرایند خرید دستگاه دیاگ ماشین را برای برندهای ایرانی شرح دهیم. ایرادات و مشکلاتی که برای مشتریان در بعضی از فروشگاه‌ها پیش‌آمده است نیز بیان خواهد شد. همچنین یک راهکار عالی برای خرید دستگاه مناسب بدون مشکلات نرم‌افزار، به‌روزرسانی یا خطای دستگاه بیان خواهد شد. با ما تا پایان مطلب همراه باشید.

خرید دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی می تواند مقرون به صرفه نباشد!

بله! کاملاً درست است. این خرید می‌تواند مقرون‌به‌صرفه نباشد. زیرا در بسیاری از خریدهای انجام شده خصوصاً در فروشگاه‌های حضوری، توضیحات فروشنده و تبلیغات او باتجربه واقعی کار با دستگاه تفاوت بسیاری زیادی داشته است. بسیاری از مشتریان به همین دلیل مجبور شده‌اند تا با هزینه‌های چندبرابری، مشکلات مربوط به نرم‌افزار و به‌روزرسانی آن را برطرف کنند.

دیاگ ماشین های ایرانی

این در حالی است که قیمت دستگاه‌های تهیه شده توسط مشتریان در چنین فروشگاه‌هایی معمولاً بسیار بالاست. بسیاری از فروشگاه‌ها بدون هیچ‌گونه پشتیبانی اقدام به فروش دستگاه‌های دیاگ خارجی می‌کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند ادعا کند که تمام دستگاه‌های دیاگ خارجی برای خودروهای ایرانی کاربرد ندارند.

اما نکته مهم اینجاست که آیا پس از خرید دستگاه دیاگ ماشین، نرم‌افزار آن به‌راحتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرد؟ آیا خرید دستگاه دیاگ برای ماشین‌های ایرانی، به‌روزرسانی نرم‌افزار هم به‌راحتی انجام می‌شود؟ آیا این دستگاه‌ها باتوجه‌به اینکه تولیدکننده آن‌ها در خارج از ایران قرار دارد، خدمات پس از فروش دارند؟

مشتریانی که دستگاه دیاگ خودرو را از مراکز نامعتبر خریداری کرده‌اند، می‌توانند به این سؤالات پاسخ دهند. بررسی‌ها نشان داده است که در اکثر موارد پس از خرید دستگاه دیاگ برای خودروهای ایرانی، مشکلات زیر پیش‌آمده است:

  • دستگاه‌ها کاملاً خام و بدون برنامه مخصوص خودروهای ایرانی تحویل مشتری می‌شود
  • نیاز به هماهنگی با شرکت خارجی تولیدکننده دستگاه برای دانلود و نصب نرم‌افزار
  • حتی با وجود هماهنگی با شرکت، هزینه فعال‌سازی دستگاه دیاگ ماشین در چنین شرایطی برای بعضی مشتریان تا ۴ برابر بیشتر از قیمت خود دستگاه شده است!
  • بعضی مشتریان اعلام کرده‌اند که در فرایند دانلود نرم‌افزار اختلالات متعددی به وجود آمده است. مثلاً در هنگام دانلود، به یکباره همه چیز از روی دستگاه پاک شده است!
  • بعضی از دستگاه‌های دیاگ خارجی تنها می‌توانند خطاهای ECU (ای سی یو) خودروهای ایرانی را پاک کنند و دیگر کاربردهای آن‌ها برای خودروهای ایرانی غیرفعال است!
  • هزینه سخت‌افزار یعنی خود دستگاه دیاگ همراه با نرم‌افزار و فعال‌سازی آن بر روی دستگاه، بسیار بالا خواهد بود

بهترین روش خرید دستگاه دیاگ ماشین ایرانی؛ خرید دیاگ ایرانی مطمئن

اکثر مشکلاتی که در قسمت قبلی مطلب عنوان شد، حاصل خرید دیاگ‌های نامعتبر و نامناسب از شرکت‌های تولیدی است که مسئولیت‌پذیر نیستند. همچنین بسیاری از فروشندگان در فروشگاه‌های حضوری یا مجازی نیز تنها به فکر سود فروش دستگاه هستند. این افراد پس از فروش هیچ‌گونه راهنمایی و خدماتی ارائه نمی‌دهند. یعنی مشتری خود باید پیگیری فعال‌سازی دستگاه و نرم‌افزارهای آن باشد.

پارس کوشان یکی از تولیدکنندگان ایرانی دستگاه دیاگ ماشین است. این برند با اشراف کامل بر ایرادات بخش‌های مختلف خودروهای ایران‌خودرو، سایپا و سایر برندهای ایرانی، توانسته است دستگاهی باکیفیت عالی برای خودروهای تولیدی این شرکت‌ها تولید کند. توان فنی متخصصان پارس کوشان باعث شده است تا خطاهای دستگاه و اشتباهات آن در فرایند عیب یابی خودرو به حداقل برسد.

ویژگی های یک دستگاه دیاگ خودروهای ایرانی مناسب

خرید مناسب دستگاه فوق در گرو کیفیت فنی و البته قیمت متناسب باکیفیت دستگاه است. توجه داشته باشید که در یک خرید مناسب دستگاه دیاگ خودروی ایرانی، ویژگی‌های زیر حتماً باید در دستگاه وجود داشته باشد:

  • سرعت دستگاه باید در حد قابل قبولی باشد. یعنی زمان صرف شده برای عیب‌یابی یا رفع ایراد نباید بیش از متوسط سایر دستگاه‌ها باشد.
  • دقت دستگاه باید بالا باشد به‌طوری‌که ایرادات را به‌راحتی و به‌صورت کامل مشخص کند.
  • به‌روزرسانی دستگاه علاوه بر نمایندگی، در سایت اینترنتی شرکت نیز قابل انجام باشد.
  • حافظه دستگاه‌ها باید بالا باشد، به‌طوری‌که بتوان چندین نرم‌افزار مانند برنامه دستگاه دیاگ موتور، ماشین و ماشین سنگین را روی آن نصب کرد.
  • ضمانت مادام‌العمر از دیگر ویژگی‌های یک خرید دیاگ ماشین است.
  • صفحه‌نمایش با وضوح بالا
  • مقایسه مقادیر اندازه‌گیری شده توسط دستگاه با مقادیر استاندارد
  • تحلیل نموداری مقادیر اندازه‌گیری شده با مقادیر استاندارد

ویژگی‌های یادشده، همگی می‌توانند در یک خرید مناسب وجود داشته باشند. البته این موضوع مشروط به این است که در خرید دستگاه دیاگ خودرو سعی شود تا از یک برند معتبر خریداری شود. در این صورت می‌توانید مطمئن باشید که تمامی ویژگی‌های فوق را در خرید خواهید داشت. همچنین می‌توانید مطمئن باشید متناسب با هزینه‌ای که برای خرید دستگاه و نرم‌افزار آن انجام داده‌اید، کیفیت و کاربری متناسبی دریافت کرده‌اید.

فاکتورهای مهم در دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی

مهم‌ترین فاکتوری که در انتخاب و خرید یک دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی باید به آن توجه شود، سازگاری فنی این دستگاه‌ها با شرایط فنی خودروهای ایرانی است. در ایران مرسوم‌ترین خودروهای موجود در چرخه استفاده، تولید دو کارخانه خودروسازی اصلی یعنی ایران‌خودرو و سایپا است و بدیهی‌ترین امکانی که باید هر دستگاه دیاگ مناسب ماشین‌های ایرانی در اختیار کاربران قرار بدهد، سازگاری با سیستم عیب‌یابی عموم این ماشین‌های تولید داخل است.

برای مثال سخت افزار دستگاه دیاگ پارس کوشان طبق نیازهای عمومی فرآیندهای عیب‌یابی هوشمند خودروها که در ایران بیشتر خودروهای داخلی را شامل می‌شود طراحی و تولید شده و برای هرچه کاربردی‌تر شدن آن، نرم افزارهای اختصاصی دیاگ ماشین‌های ایرانی نیز در اختیار قرار گرفته است.

همچنین به‌عنوان دیگر فاکتورهای مهم در زمینه خرید و استفاده از دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی، می‌توان به مواردی همچون کاربری ساده، استحکام ساختاری بالا، قابلیت‌های به‌روزرسانی و ارتقای سیستم، قابل استفاده بودن برای طیف وسیعی از ماشین‌های داخلی و سایر موارد کاربردی از این دست در کنار ویژگی‌های فنی این دستگاه‌ها (سرعت و دقت بالا، حافظه ذخیره‌سازی مناسب و…) حائز اهمیت است و باید به آن دقت شود.

عملکرد دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی

هر دستگاه دیاگ یا خطایاب هوشمند خودرو، از طریق اتصال به واحدهای یونیت کامپیوتری خودروهایی که به این قابلیت مجهز هستند، از توانایی استخراج داده‌ها و مقادیر و تطبیق این داده‌های دریافت شده با مقادیر استاندارد برخوردار است.

در ادامه روند عملکردی انواع دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی، عدم تطابق مقادیر و معیارهای دریافت شده با مقادیر و معیارهای استاندارد، نشان‌دهنده وجود مشکلات فنی در خودروها است که به‌عنوان کدهای خطا دسته‌بندی شده و از آن‌ها مانند سند وجود ایراد در سیستم‌های مختلف خودرو استفاده می‌شود.

این عملکرد کلی در مورد تمامی دستگاه‌های دیاگ مانند دستگاه ماشین‌های ایرانی و انواع مختلف آن‌ها (دستگاه‌های دیاگ کامپیوتری، دستگاه‌های دیاگ پرتابل، دستگاه‌های دیاگ بلوتوثی و…) عمومیت دارد و به شناخت ساز و کار عملکردی این تجهیزات کمک می‌کند.

مزایای استفاده از دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی

به‌طورکلی استفاده از دستگاه‌های دیاگ ماشین که به‌طور اختصاصی برای ماشین‌های ایرانی ساخته شده است یا از طریق نصب نرم افزارهای اختصاصی امکان انجام فرآیند عیب‌یابی را در این دسته از خودروها علاوه بر خودروهای خارجی فراهم می‌کند، مزیت عمده‌ای به نام سازگاری فنی را به همراه دارد و ساز و کار و مقصود اصلی از عیب‌یابی را دقیق‌تر و البته کاربردی‌تر می‌کند.

موارد جزئی‌تر مزایای استفاده از دستگاه دیاگ ماشین‌های ایرانی به نوع و مدل هر دستگاه وابسته است و باید با توجه به مشخصات این موارد مورد بررسی قرار بگیرد. برای مثال استفاده از دستگاه دیاگ دستی یا پرتابل پارس کوشان مزایای عمومی این نوع از دستگاه‌ها را شامل حال کاربران می‌کند که مهم‌ترین آن‌ها پردازش قدرتمند، کاربری چندمنظوره و امکان استفاده راحت از آن است.

خرید مطمئن دستگاه دیاگ ماشین های ایرانی؛ پارس کوشان بند معتبر ایرانی

دقت داشته باشید که دستگاه‌های دیاگ تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارند. برای همین ممکن است برخی ویژگی‌ها خصوصاً در ماژول‌های عیب‌یابی متفاوت باشد. مثلاً ممکن است برخی از دستگاه‌ها نوع خطاها را متفاوت‌تر از بقیه دستگاه‌ها نشان دهند. این به معنای تفاوت در ویژگی‌ها و استانداردهای دستگاه‌های مختلف نیست.

اما ممکن است بر اساس همین ویژگی‌ها و همچنین سیاست‌های قیمت‌گذاری یک برند، قیمت سخت‌افزار و نرم‌افزار دیاگ خودروهای ایرانی با یکدیگر تفاوت داشته باشد. به همین دلیل بهتر است با شناخت ویژگی‌ها، قیمت تمام شده دستگاه تا فعال‌سازی و برند تولیدکننده، خرید را انجام دهید.

پارس کوشان افتخار دارد تا با به‌کارگیری متخصصان ایرانی، یک دستگاه دیاگ ماشین مختص خودروهای ایرانی تولید کند. این دستگاه به‌دفعات و توسط مشتریان مختلف تست شده است. نتایج کلی، نشان‌دهنده رضایت مشتریان از دستگاه، نرم‌افزار و همچنین خدمات پس از فروش بوده است.

از طرفی، این شرکت در صورت سرقت دستگاه دیاگ خودرو تضمین می‌کند که تنها با دریافت هزینه سخت‌افزار، امور نصب و فعال‌سازی نرم‌افزار را مشابه دیاگ دزدیده شده به‌صورت کاملاً رایگان به مشتری تحویل دهد. البته این موضوع منوط به تأیید نیروی انتظامی و ارسال مدارک به شرکت است.

با این ویژگی، پارس کوشان فرایند خرید دستگاه دیاگ خودروهای ایرانی را از هر نظر تضمین کرده است! لذت خرید و استفاده بی‌دردسر از یک دستگاه دیاگ برای خودروهای ایرانی را با این شرکت تجربه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال نظر