مهمترین نکات خرید دستگاه دیاگ ماشین

مهمترین نکات خرید دستگاه دیاگ ماشین

مهم‌ترین نکات در خرید دستگاه دیاگ ماشین با توجه به تأثیری که رعایت آن‌ها می‌تواند در کیفیت استفاده و کاربری این تجهیزات کارآمد عیب‌یابی هوشمند خودروها داشته باشد، حائز اهمیت است. طبیعتاً به دلیل تنوع قابل توجه انواع دستگاه دیاگ ماشین در بازار، این نکات هم گستردگی بسیار زیادی دارد و ممکن است در مواردی به مخاطبان کمک نکند.

اما درصورتی‌که اطلاعات کافی در مورد نوع دستگاه داشته باشیم و رئوس آن را با قابلیت‌هایی مد نظر و کاربری مورد انتظار از این دستگاه انطباق دهیم، به شکل نظام‌مندتری به این گستردگی نگاه می‌کنیم و فرآیند خرید هم راحت‌تر انجام می‌شود.

راهنمای خرید معتبرترین تولیدکنندگان دستگاه دیاگ ماشین دارای چنین ساختار نظام‌مندی است و شرکت پارس کوشان هم به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان ایرانی باسابقه در این حوزه (و همچنین سایر حوزه‌های تولید دستگاه‌های تخصصی مانند تولید و عرضه انژکتور شور موتور ماشین و…) بر همین اساس به راهنمایی خریداران می‌پردازد.

 

مهمترین نکات خرید دستگاه دیاگ ماشین

نکات عمومی در خرید دستگاه دیاگ ماشین

نوع دستگاه دیاگ ماشین

اولین مسئله‌ای که موقع خرید دستگاه دیاگ موتور یا ماشین باید رعایت کنیم، انتخاب نوع دستگاه مناسب برای کاربری مورد نظر است. انواع مختلف دستگاه دیاگ با توجه به معیارهای مختلفی طبقه‌بندی می‌شوند که ساختار دستگاه مهم‌ترین آن‌ها است.

دستگاه‌های دیاگ بلوتوثی، دستگاه‌های دیاگ تبلتی، دستگاه‌های دیاگ ثابت یا کامپیوتری و البته دستگاه‌های دیاگ دستی یا پرتابل متداول‌ترین انواع این تجهیزات محسوب می‌شود.در این میان انواع دستگاه دیاگ ماشین دستی یا پرتابل که توسط شرکت پارس کوشان هم تولید می‌شود، برای طیف متنوع‌تری از کاربردها مناسب است و دلیل آن مشخصات ظاهری، کیفی و عملکرد همه‌جانبه است.

بنابراین این یک نکته مهم برای خرید این تجهیزات و قابل توجه افرادی است که به دنبال یک دستگاه دیاگ عمومی و همه‌جانبه می‌گردند: که انواع دستگاه دیاگ ماشین دستی یا پرتابل مناسب کاربردی آن‌ها خواهد بود، به این علت که هم از نظر قیمت به اندازه دستگاه‌های ثابت و یا تبلتی گران نیستند، هم از نظر عملکرد تقریباً کار این مدل دستگاه‌های گران‌تر را انجام می‌دهند و به مراتب از دستگاه‌های پایین رده‌تری مانند انواع دیاگ بلوتوثی برتر عمل می‌کنند.

الزامات عمومی دستگاه دیاگ ماشین

سازوکار دیاگ زنی یا عیب‌یابی خودروها به‌صورت هوشمند توسط سه جزء اصلی این سیستم یعنی سخت افزار دیاگ، نرم افزار دیاگ و قسمت یونیت کنترل کامپیوتری تعبیه شده در خودروهای مختلف انجام می‌شود. به‌این‌ترتیب کاربران این دستگاه برای عیب‌یابی خودروها باید هم سخت افزار دیاگ و هم نرم افزار آن را تهیه کنند.

در این میان سازگاری این دو عامل با یکدیگر اهمیت دارد و یک خرید خوب در زمینه سخت افزار دیاگ ماشین و یا موتور سیکلت خریدی عنوان می‌گیرد که با طیف متنوع و گسترده‌ای از نرم‌افزارهای دیاگ سازگاری داشته باشد. انواع مختلف دیاگ دستی از این قابلیت برخوردارند و از این جهت هم یک گزینه خوب برای خرید این تجهیزات نام می‌گیرند.

همخوانی دستگاه دیاگ با مصارف کاربران ایرانی

اصلی‌ترین موردِ استفاده دستگاه دیاگ در ایران، خودروهای ایرانی است و محصولات تولید داخل مانند دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان نسبت به دیاگ‌های تولید سایر کشورها به شکل بهتری با شرایط و مشخصات فنی این دسته از خودروها سازگاری دارند، در نتیجه شاید گزینه‌های بهتری برای خرید باشند.

البته دستگاه دیاگ نام‌برده قابلیت انطباق با نرم افزارهای ویژه خودروهای خارجی را نیز دارد و همچنین به‌عنوان دستگاه دیاگ موتور هم قابل استفاده است و از این جهات هم برتری‌های خودش را بیشتر از قبل به‌عنوان یک دستگاه دیاگ چندمنظوره به رخ خریداران می‌کشد.

نکات عمومی در خرید دستگاه دیاگ ماشین

خدمات پس از فروش دستگاه‌ها

گارانتی و خدمات پس از فروش یکی دیگر از نکات عمومی خرید دستگاه دیاگ ماشین است که خریداران باید به اندازه‌ای که شایسته آن است، به آن توجه کنند. گارانتی عملکرد دستگاه را برای حداقل مدت مشخصی (در مورد محصولات پارس کوشان مدت گارانتی سخت افزار دیاگ ۱ سال و مدت گارانتی نرم‌افزار دیاگ مادام‌العمر است) تضمین می‌کند و خدمات پس از فروش هم می‌تواند آسایش کاربری این تجهیزات را به همراه بیاورد.

برای تشریح بهتر خدمات پس از فروش توجه به این دسته از خدمات شرکت پارس کوشان قابل توجه است، که ضمن ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان، اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی با هدف تسهیل کار با دستگاه‌های دیاگ ماشین تولید مجموعه، می‌کند.

نکات فنی در خرید دستگاه دیاگ ماشین

برای بررسی نکات فنی دستگاه دیاگ ماشین مشخص بودن نوع آن اهمیت دارد، به همین علت هم در بررسی زیر نکات فنی قابل توجه این تجهیزات با توجه به دستگاه دیاگ دستی تولید پارس کوشان تنظیم شده است تا ضمن معرفی بهتر این دستگاه دیاگ ماشین، معیار مقایسه‌ای مناسبی هم با سایر دستگاه‌های موجود در بازار ارائه دهد.

سرعت دستگاه دیاگ ماشین

طی فرآیندهای عیب‌یابی و تعمیرات خودرو و ارائه خدمات در این زمینه، سرعت عملکردی دستگاه‌ها نکته قابل تاملی است که خریداران باید به آن توجه کنند. این موضوع از طریق استفاده از سخت افزارها و تراشه‌های قدرتمند در محصولات تولید شده توسط پارس کوشان با کیفیت بالایی همراه است.

دقت و کد خوانی این تجهیزات

دقت در عیب‌یابی خودروهای مختلف از پیش‌شرط‌های فنی یک دستگاه باقابلیت است. در محصول مورد بحث این عامل از طریق در نظر گرفتن مقادیر استاندارد پارامترها به نحو احسن و با حداقل خطا اجرا می‌شود.

حافظه دستگاه دیاگ

حافظه و فضای ذخیره‌سازی سخت‌افزار دیاگ به‌منظور ذخیره‌سازی و استفاده از نرم‌افزارهای متنوع کارایی دارد و در محصولات پارس کوشان به میزان ۱۶ گیگابایت تعریف شده است.

امکان آپدیت اینترنتی

آپدیت یا به‌روزرسانی نرم‌افزار و قابلیت‌های فنی دیاگ دیگر نکته‌ای است که خریداران باید به آن توجه کنند، چراکه در عمل بسیار کاربردی خواهد بود و خیلی از مشکلات عملکردی این تجهیزات را برطرف می‌کند.

نکات فنی در خرید دستگاه دیاگ ماشینر

قدرت تحلیل داده‌ها با رسم نمودار

نمودار ابزاری بصری است که کارکرد اصلی آن ساده خوان کردن داده است و در دستگاه‌های دیاگ و فرآیندهای پیچیده عیب‌یابی هم حتماً کارکرد مناسبی دارد. به‌این‌ترتیب در نظر گرفتن این قابلیت در سخت افزار تولید شده توسط پارس کوشان، یک مزیت کاربردی محسوب می‌شود.

 

صفحه نمایش و رابط کاربری جذاب

سخت‌افزار مورد بحث همچنین به نمایشگر ۴/۳ اینچی تمام رنگی با وضوح بالا و رابط کاربری زیبا و ساده مجهز است و نکته‌ای که در این مورد قابل ذکر است، متناسب بودن این ابعاد و کیفیت با کاربرد دستگاه دیاگ ماشین است که هم آن را با بهترین شرایط قابل استفاده می‌کند، و هم از افزایش قیمت دستگاه به دلیل استفاده از صفحه نمایش بزرگ‌تر اما بدون کاربرد، جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر