نرم افزار دیاگ شرکت پارس کوشان

نرم افزار دیاگ به قسمت سخت افزاری و غیر قابل لمس یک دستگاه دیاگ گفته می شود. نرم افزار دیاگ قسمت اصلی نرم افزار مدیریت کننده برنامه دیاگ است و برنامه دیاگ برنامه ای است که دستگاه دیاگ با ایسیو ‌به کامپیوتر خودرو متصل شده و پارامترهای مربوط را کنترل و هدایت می کند. شرکت پارس کوشان برنامه های دیاگ به سه دسته مختلف ازجمله دیاگ خودروهای ایرانی، دیاگ خودروهای خارجی و دیاگ تخصصی تقسیم بندی می کند.

ویژگی‌های نرم افزار دیاگ پارس کوشان

نرم افزار دیاگ خودرو باعث عیب یابی خودروها می شود و در ارتباط با یونیت کنترل کامپیوتر در خودرو سنگین و سبک امروزی قرار دارد. عیب یابی قطعات مختلف خودرو هوشمند است، دیاگ ماشین در هر خودرویی دارای پارامتر و‌مقادیر مختلفی است که این ساز و کار شناسایی و ثبت می شود.‌ دستگاه دیاگ در هر نوع شکلی می تواند مشکلات برق خودرو، سنسورها، گیربکس و غیره را شناسایی نمائید. هر چقدر خودرو مدرن تر باشد مسلما امکانات و سنسورهای و اشکالات بیشتری قابل شناسایی است.

اسکنرهای حرفه ای و‌ پیشرفته به راحتی می توانند خطاهای خودرو را بیابند، با حذف آن مشکل و خطاهای خودرو را رفع می کند. با استفاده از دستگاه دیاگ می توان هر نوع دستکاری در کیلوکتر خودرو را شناسایی نمود، برای خرید خودرو دست دوم یکی از مواردی که از اهمیت بالا برخوردار است میزان کارکرد خودرو است که با استفاده از این دستگاه مشخص می شود.

برخی از ویژگی های دستگاه دیاگ موتور ماشین عبارتند از:

  • کنترل سرعت و دور خودرو
  • گشتاور و استپر خودرو
  • مدیریت سرعت فن موتور و دمای آب رادیاتور
  • کاهش ولتاژ باتری و زاویه دریچه کولر
  • کنترل درصد شیر برقی کنیستر و وضعیت جعبه دنده
  • مدیریت زمان شارژ کوپل و وضغیت جعبه دنده
  • وضعیت سیستم کنترل آلودگی هوا
  • وضعیت ترموستات ورودی کولر

چرا نرم افزار دیاگ پارس کوشان را باید تهیه کنیم؟

همانگونه که می دانید دیاگ خودرو به عیب یابی خودرو می پردازد که با انجام دیاگ خودرو می توان از عیب‌های خودرو مطلع شد و پس خرید آن بسیار الزامی است. به این نکته توجه داشته باشید تمامی دستگاه های دیاگ خودر همانند هم نیستند برخی بهترین کدهای خطا را می خوانند.

برخی از مزایای خرید عبارتند از :

  • دستیابی به ایرادهای برقی
  • خودرو(سنسور اکسژن، ABS و سنسور کاتالیزور )
  • موارد مربوط به باتری
  • کنترل فشار روغن گیربکس

هر اندازه که خودرو پیشرفته تر باشد از امکانات بیشتری برخودار است از طریق دیاگ خودرو می توان اطلاعات بیشتری در خصوص خودرو دریافت نمود. دستگاه دیاگ ماشین علاوه ایرادات خودرو می توان میزان کارکرد واقعی خودرو را بیان نمود. به همین دلیل کارشناس فنی خودرو برای شناسایی مشکلات خودرو از دستگاه دیاگ استفاده می کند.

با دیاگ خودرو می توانید تعیین کنید که هر خودرو چند کیلومتر کارکرده است. دیاگ زدن هزینه زیادی ندارد که برخی از تعمیرکارها آن را به صورت رایگان انجام می دهند که به راحتی می توانند ایرادات خودرو خود را برطرف کنید. دستگاه دیاگ شرکت پارس کوشان قابل خریداری است و هر راننده به راحتی می توانند از این محصول برای خودرو خود استفاده کند.

نرم افزار دیاگ بسته موتوری ایران خودرو و سایپا

این نرم افزار دیاگ برای فرایندهای عیب‌یابی انواع موتور پایه (خودروهای دنا، سمند، رانا، پیکان، پژو ۴۰۵ و…)، موتور ملی سمند EF7، موتور ۴۰۵، پارس و سمند (BOCH M۷٫۴٫۴ و ME7.4. 4)، موتور خودروهای سمند و پارس ELX و… کاربرد دارد.

نرم افزار دیاگ تخصصی ایران خودرو

این نرم افزار دیاگ به‌طور عمومی برای خودروهای داخلی ساخت یکی از اصلی‌ترین کارخانه‌های تولید خودرو یعنی ایران خودرو کاربرد دارد و از مهم‌ترین قابلیت‌های آن می‌توان به عیب‌یابی موتورهای پایه، موتورهای ملی، ELX، سیستم موتوری کروز، سیستم موتور غرب استیل، سیستم موتوری بوش، سیستم ضد سرقت، ریسیت و مقداردهی اولیه و… اشاره کرد.

نرم افزار دیاگ بسته عیب‌یابی پارس خودرو و زامیاد

اصلی‌ترین کاربرد این نرم افزار دیاگ تخصصی، عیب‌یابی موتور خودروهای ال ۹۰، مکان، نیسان ماکسیما، نیسان پیکاب، عیب‌یابی سیستم‌های ضد سرقت، فلش، ریسیت و مقداردهی اولیه برای تولیدات دو شرکت مونتاژ خودرو یعنی پارس خودرو زامیاد است.

مهم‌ترین نکته در استفاده از نرم افزار دیاگ

انواع مختلف نرم افزار دیاگ مانند نرم افزارهای ارائه و پشتیبانی شده توسط شرکت پارس کوشان، باید بر روی یک سخت افزار دیاگ ماشین نصب شود. درواقع قابل استفاده شدن نرم افزار دیاگ وابسته به سازگاری و دریافت پشتیبانی‌های فنی توسط سخت افزار دیاگ است و این قابلیت‌های عملکردی سخت افزار دیاگ است که عملکرد بهینه و درست نرم افزار دیاگ را تضمین می‌کند.

با توجه به این توضیحات، نکته مهم در خصوص استفاده از نرم افزار دیاگ را می‌توان پشتیبانی آن توسط یک سخت افزار قدرتمند دانست. از این نظر سخت افزار دیاگ ماشین پارس کوشان (برای مثال مدل PSK ۴۵۰) یک دستگاه سازگار با نرم افزارهای اختصاصی تولید شده توسط پارس کوشان است و مشخصات فنی آن کاملاً مطابق با عملکرد و توانایی‌های مورد انتظار از نرم افزارهای دیاگ قابل نصب است.  

خدمات پس از فروش نرم افزار دیاگ پارس کوشان

برای بیشتر کاربران توانایی‌ها و امکانات نرم‌افزار دیاگ در درجه اول اولویت قرار دارد و این مسئله از نظر بهبود عملکرد و ماهیت اصلی این ابزارهای هوشمند در فرآیندهای عیب‌یابی خودرو، بی‌راه نیست.

در این میان مسئله تضمین کیفیت و حفظ توانایی و قابلیت‌های نرم افزار دیاگ هم حائز اهمیت است که راهکارهای مرسوم برای آن در دسته خدمات پس از فروش این محصولات طبقه‌بندی می‌شود. برای مثال یکی از موارد خدمات پس از فروشی که برای هر کدام از نرم افزارهای دیاگ ماشین پارس کوشان در نظر گرفته می‌شود، پشتیبانی مادام‌العمر از این محصولات در زمینه به‌روزرسانی است که در جای خود نقش مهمی در حفظ عملکرد نرم افزار در طولانی مدت دارد.