ارزانترین دستگاه دیاگ ماشین

ارزانترین دستگاه دیاگ ماشین

اگر صاحب خودرو باشید، حتما اسم دیاگ زدن یا دیاگ ماشین به گوشتان خورده است، دستگاه دیاگ ماشین یکی از روش‌های عیب‌یابی خودرو معرفی شده است که معمولا کمترین خطا را در شناسایی ایرادهای موتور دارد.

دستگاه دیاگ ماشین قطعه‌ای الکترونیک است که شکل آن می‌تواند به سادگی آمپرسنج یا حتی تبلت طراحی شده باشد، این قطعه توسط سوکت به خودرو متصل می‌شود، این دستگاه قادر می‌باشد که به‌سادگی همه اطلاعات مربوط به خطای خودرو را از کامپیوتر برداشته و با ارائه به متخصص خودرو، به پیدا کردن مشکل در ماشین، کمک کند.

ارزان‌ترین دیاگ ماشین

سوکت مخصوص اتصال دستگاه دیاگ ماشین، بسته به مدل خودرو شما، می‌تواند کنار موتور یا کابین داخلی ماشین قرار داده شده باشد، تنها کافیست دستگاه را به ماشین خود متصل کنید تا لیست امکاناتی که این ابزار در اختیار شما قرار خواهد داد، را روی صفحه آن مشاهده کنید.

جالب است بدانید که این دستگاه به گزینه پاک کردن خطا هم مجهز است، درواقع تمام خطاها و مشکلاتی که با استفاده از نرم‌افزار قابل حل هستند، توسط دستگاه دیاگ برطرف خواهند شد.

ارزانترین دستگاه دیاگ ماشین

اگر خطایی بعد از اجرای این دستور همچنان حل نشده باقی بماند، یعنی مشکل سخت‌افزاری بوده است و باید نسبت به تعمیر یا تعویض قطعه اقدام کنید. دستگاه دیاگ موتور و ماشین، در واقع روشی می‌باشد که می‌توان از این اطلاعات خام، عیب‌های احتمالی خودرو را پیدا کرده و یا از بروز آنها جلوگیری کرد. شرکت پارس کوشان با تولید دستگاه دیاگ تخصصی موتور و ماشین و فروش نرم‌افزار انواع خودرو مجموعه‌ای کامل از ارزانترین دیاگ ماشین را برای شما عزیزان در نظر گرفته است.

دستگاه دیاگ چیست؟

همانطور که قبلا گفته شد، دیاگ دستگاهی است باشد که تعمیرکار بدون نیاز به جدا کردن اجزای موتور ، می‌تواند ایرادت موتور را تشخیص دهد و فقط قطعه ای که مشکل دارد را تعمیرکند. پس می توان گفت که وظیفه دستگاه دیاگ موتور، تشخیص ایرادت موتور است که اطلاعات را از کامپیوتر موتور گرفته و با آنالیز کردن اطلاعات و پیدا کردن خطاهای موجود، قادر است که به ایرادات جزئی و کلی موتور پی ببرد.

انواع روش‌های دیاگ ماشین

خوب است بدانید که تقریبا تمام خودروهای امروزی که از سیستم انژکتور استفاده می‌کنند، مجهز به یک کامپیوتر داخلی هستند که، وظیفه ثبت و ضبط عملکرد همه دستگاه‌های الکترونیکی و مکانیکی خودرو را به عهده دارد که تمامی فعالیت‌های الکترونیکی و مکانیکی خودرو توسط کامپیوتر آن، کنترل خواهند شد.

خوب است بدانید که انژکتور ماشین نیز گزینه‌ای مهم در جهت سالم ماندن خودرو شما می‌باشد که شمارا ملزوم به تهیه مکمل انژکتورشور موتور ماشین می‌کند، همان‌طور که از نام مکمل‌های انژکتور شور موتور ماشین مشخص است، وظیفه‌شان پاک کردن سیستم انژکتور خودرو است. رسوب‌ها و آلودگی‌هایی که در انژکتور ایجاد می‌شوند، باعث ایجاد مشکل در عملکرد آن و روند سوخت‌رسانی می‌شوند و بازده آن را کاهش می‌کاهند.

متخصصان خودرو به سه روش عیب‌یابی خودرو از طریق دستگاه دیاگ ماشین را انجام می‌دهند. در هر سه مورد، اتصال به خودرو به وسیله رابط OBD2 امکان پذیر می‌باشد، ما در ادامه به توضیح این سه روش خواهیم پرداخت:

دستگاه دیاگ ماشین با مانیتور مخصوص به خود : این نوع از دیاگ خودرو، معمولاً اندازه یک تبلت معمولی‌ هستند و مجهز به مانیتوری می‌باشند که به شکل مستقیم امکان با عیب‌یابی و رفع عیب را دارا هستند.
معمولا این نوع از دستگاه دیاگ ماشین، بهترین عملکرد را در مقایسه با دستگاه‌های هم‌نوع خود دارد، این نوع دیاگ ماشین، جزو گران‌ترین نوع این دستگاهای دیاگ ماشین محسوب می‌شود.

اگر می‌خواهید به طور حرفه‌ای وارد کار عیب‌یابی خودرو شوید ، ما به شما پیشنهاد خرید دستگاه دیاگ ماشین پارس کوشان را پیشنهاد می‌دهیم، چرا که این دیاگ‌ها با دارای بودن برنامه های پیشرفته اما با قیمت پایین تری هم نسبت به رقبا، در وب سایت پارس کوشان به فروش گذاشته شده‌اند.

عیب یابی به وسیله نرم‌افزارهای قابل نصب روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر: گاهی این امکان وجود داردکه عمل دیاگ ماشین را با استفاده از نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مخصوصی که روی گوشی و لپ‌تاپ نصب می‌شود، انجام شود.
پس شما قادر هستید که لپ‌تاپ را با استفاده از WLAN و آداپتور OBD2 به خودرو متصل کنید تا فرآیند عیب‌یابی، شروع شود.

دستگاه دیاگ بلوتوثی: یکی از انواع دستگاه دیاگ ‌ماشین، دیاگ بلوتوثی می‌باشد، این دستگاه حجم کوچکی را اشغال کرده و به هیچ سیم یا کابلی متصل نیست.
برای استفاده از این دستگاه تنها نیاز است که کانکتور obd بلوتوثی آن را به کامپیوتر (ecu) خودروی خود متصل کرده و با خواندن خطاهای موجود در ecu، مشکلات خودرو را پیدا کرده و بر طرف کنید.

سخت افزار دیاگ پارس کوشان

انواع دستگاه دیاگ موتور

از آنجایی که امروزه تمامی موتورهایی که در ساختار خودروها و یا در ساختار موتور‌های سیکلت تعبیه می‌شوند از نظر نوع، مدل و یک سری قطعات مختلف از جمله کامپیوتر خودرو با هم تفاوت‌هایی دارند، باید نرم افزاردستگاه دیاگ این موتورها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. به دلیل تحقق همین امر است که امروزه انواع مختلفی از نرم افزارهای دیاگ در این دستگاه‌ها را مشاهده می‌کنیم که هر کدام از آن‌ها کاربردهای مختلفی هم دارند.

حال باید بدانید که شما دستگاه دیاگ‌ موتور را برای ساختار چه نوع موتوری و با چه سیستم الکترونیکی (مثلا ایران‌خودرو، سایپا، لیفان، یسون، دلفی و غیره) و اصلا برای چه نوع وسیله‌ای احتیاج دارید و سپس با توجه به این نکات دست به خرید نرم‌افزار مناسب بزنید. بزنید.

از نظر سخت‌افزار خود دستگاه دیاگ نیز به گونه‌های مختلفی عرضه می‌شوند. برخی از انواع دیاگ‌های موتوری عبارتند از:

  • دیاگ پرتابل
  • دیاگ بلوتوثی
  • دیاگ کامپیوتری
  • دیاگ تبلتی

شما عزیزانی که تمایل به خرید هر یک از این دستگاه‌ها را دارید، می‌توانید این تجهیزات را از شرکت صنعتی پارس کوشان که حدود ۱۵ سال است به صورت تخصصی در زمینه‌ی تولید انواع دستگاه‌های تست سنسورهای خودرو، دستگاه‌های شستشوی خودرو و دیاگ‌ موتور فعالیت می‌کند، خریداری نمایید. ما در هر ساعتی از شبانه روز آماده‌ی خدمات رسانی به شما مشتریان گرامی هستیم.

گارانتی و خدمات پس از فروش

اگر نگاهی کوتاه به بهترین برند دستگاه دیاگ موتور و ماشین بیندازید، مطمئناً برند پارس کوشان را در میان این برندها خواهید دید. دلیل این امر این است که پارس کوشان محصولات خود را در نهایت دقت، کیفیت، ظرافت و ماندگاری تولید می‌کند و همین موضوع می‌تواند در رضایت مشتریان بسیار مؤثر باشد.

زمانی که خودمان بخواهیم از میان انبوهی از کالاهای موجود در بازار یکی از آن‌ها را انتخاب کنیم، قطعا کالایی را انتخاب می‌کنیم که ضمانت و خدمات پس از فروش به آن تعلق پیدا کرده باشد.

این دو فاکتور جزو اصلی‌ترین و مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که می‌توانند جذب مشتری را به میزان حداکثر برسانند.

مطالب مرتبط

ارسال نظر