دیاگ موتور سیکلت

بهترین دستگاه دیاگ برای موتور سیکلت

آیا می خواهید موتور سیکلت خود را بررسی کنید؟ آیا دوست دارید در مورد مشکلات مخفی موتور خود بیشتر بدانید؟ آیا دوست دارید اشتباهات جزئی را از همان ابتدا قبل از تبدیل شدن به مشکلات بزرگ و پرهزینه تشخیص دهید؟ اگر به این سؤالات پاسخ مثبت داده اید، به یک دستگاه دیاگ احتیاج دارید. در این مقاله به شما توضیح خواهیم داد که دستگاه دیاگ موتور سیکلت چیست و چه کاربردی دارد؟

دستگاه دیاگ برای موتور سیکلت

موتور سیکلت وسیله نقلیه ­ای است که به خاطر کوچک و سبک بودن آن کاربردهای بسیاری دارد. حرکت راحت تر این وسیله نقلیه در ترافیک و استفاده راحت آن در بعضی از مسیر ها باعث محبوبیت این وسیله شده است. اگر شما از موتورسیکلت استفاده می کنید مطمئناً دانستن عیب های آنان نیز مهم است. دستگاه های دیاگ یا OBD در واقع اسکنر های وسایل نقلیه هستند. این دستگاه ها از طریق پورت به وسیله نقلیه مانند موتور متصل شده و با این اتصال به تجهیزات الکترونیکی و واحدهای کنترل دستگاه وصل می شوند و می توانند عملکرد و کارکرد قطعات خودرو یا موتورسیکلت را تجزیه و تحلیل کنند و در صورت وجود خطا آن را به صورت کد نشان دهند.

باید توجه داشت که با مدرن شدن وسایل نقلیه و استفاده از قطعات دیجیتال پیشرفته در آنها عیب یابی در این دستگاه ها کمی پیچیده است از طرف دیگر توجه نکردن به برخی از عیب ها علاوه بر خطر های مالی ممکن است هزینه های جانی بسیار بزرگ به بار بیاورد؛ بنابراین عیب یابی وسایل نقلیه به وسیله دیاگ ها ضروری به نظر می رسد.

دستگاه دیاگ ماشین

در واقع دیاگ ها وسایلی هستند که عیب یابی وسایل نقلیه و به خصوص موتور سیکلت را راحت کرده اند. با وصل کردن این دستگاه ها به موتورسیکلت عیب های کوچک و بزرگ آن توسط کدهایی مشخص می ‌شود. ممکن است بعضی از این خطا ها زیاد بزرگ نباشند اما مشکلاتی وجود دارد که پیدا کردن آنها در وقت مناسب از ایجاد مشکلات و هزینه های بزرگ برای دستگاه جلوگیری می کند؛ از طرف دیگر با استفاده از دیاگ کار مکانیک و یا صاحب دستگاه نیز راحت تر می شود؛ زیرا می‌تواند به راحتی محل عیب را بدون بررسی تمام قسمت های وسیله پیدا کند.

پس می توان گفت وجود دیاگ ها علاوه بر اینکه کار افراد را بسیار راحت تر کرده است در عیب یابی سریع نیز بسیار مهم است. دیاگ ها یا انواع و اقسام مختلفی دارد که عیب یابی ویژگی مشترک آنها است و بسته به نوع دستگاه ممکن است امکانات دیگری نیز در آن تعبیه شده باشد. طریقه اتصال و تجزیه و تحلیل دیاگ ها نیز متفاوت است به عنوان مثال برخی از دیاگ ها بلوتوثی هستند و برخی از آنها پرتابل هستند. انواعی از دیاگ ها نیز وجود دارند که برای تجزیه و تحلیل داده  باید به لپ تاپ یا کامپیوتر وصل شوند.

در حالت کلی هر کس با توجه میزان و نوع استفاده خود و هزینه مورد نظر خود می توانند نوع دیاگ را انتخاب کنند. البته برای استفاده های خانگی دیاگ با سیستم پیشرفته و قیمت بالا ضروری نیست اما مراکز تست فنی برای تشخیص سریع و دقیق نیاز دارند از دستگاه های به روز و پیشرفته استفاده کنند تا عیب موتور یا خودرو با دقت بیشتری تجزیه و تحلیل شود.

دستگاه های دیاگ شرکت پارس کوشان از مناسبترین دیاگ ها برای رفع مشکلات موتور سیکلت می باشد. این دستگاه ها با صفحه نمایش ۴.۳ اینچی و نمایشگر رنگی کیفیت مناسبی را برای دستگاه ایجاد کرده‌اند. حافظه دستگاه ها ۱۶ گیگ بوده و قابلیت آپدیت شدن اینترنتی را دارد که این موضوع باعث شده است آپدیت کردن دستگاه به راحتی صورت گیرد. نور ال سی دی شرکت پارس کوشان قابل تنظیم هست و هر کس با توجه به راحتی خود می تواند مقدار نور را تنظیم کند از طرف دیگر به علت بالا بودن حافظه دیاگ ها امکان نصب همزمان برنامه های موتورسیکلت و خودرو به آن وجود دارد.

اطلاعات شخصی صاحب دیاگ به راحتی در این دستگاه ثبت می‌شود؛ به طوری که مشخصاتی مانند نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس در دستگاه نشان داده می‌شود و این اطلاعات قابل تغییر نیز می باشد.

سخت افزار دیاگ پارس کوشان

  این دیاگ ها مقدار دور موتور، زمان پاشش بنزین، دمای آب رادیاتور و سایر پارامترها را در محدوده مناسب مشخص می کند، بنابراین کار افراد مرتبط با موتورسیکلت بسیار راحت تر می شود؛ زیرا می توانند به سرعت تشخیص دهند که عملکرد دستگاه در محدوده استاندارد قرار دارد یا نه؟

 نمودارهای دستگاه دیاگ موتورسیکلت شرکت پارس کوشان نیز کمک بزرگی به فرد فنی می کند؛ زیرا نمودارها به صورت رنگی هستند و اگر رنگ آنها سبز باشد نشان دهنده محدوده استاندارد است. اگر نمودار مربوط به رنگ قرمز نشان داده شود فرد متوجه خواهد شد که پارامتری در محدوده استاندارد قرار ندارد و باید اقدام به رفع مشکل کنند.

از دیگر خصوصیات بارز دستگاه های دیاگ شرکت پارس کوشان می‌توان به خدمات پس از فروش بسیار قوی این این شرکت اشاره کرد.  برای راحتی کار مصرف کننده آموزش‌های لازم نیز به خریدار داده می‌شود. از طرف دیگر این آموزش‌ها در سایت شرکت نیز وجود دارد و کسانی که نیاز به آموزش چند باره دارند می توانند به سایت مراجعه کنند.

قیمت دیاگ به طور طبیعی به عوامل زیادی بستگی دارد. این عوامل عبارتند از عملکرد دستگاه، سرعت تجزیه و تحلیل و اثربخشی تشخیص، یعنی اینکه تا چه حد می توان یک مشکل را با دقت تشخیص داد. منظور از عملکرد این است که آیا فقط برای ماشین های ایرانی طراحی شده یا قابلیت عیب یابی ماشین های خارجی را دارد و یا اینکه برای یک مدل موتور خاص طراحی شده است. دستگاه های دیاگ شرکت سخت کوشان قابلیت عیب یابی موتور های خارجی را نیز دارد که این امر یک قابلیت مهم است.

از دیگر دستگاه هایی موجود در سایت شرکت پارس کوشان به دستگاه انژکتور شوی موتور اشاره کرد. این دستگاه ها نیز کیفیت و کارایی بالایی دارند و شامل خدمات پس از فروش و پشتیبانی قوی شرکت می شوند. برای آشنایی بیشتر با شرکت پارس کوشان و محصولات آنها می توانید به آدرس سایت مراجعه کنید و یا با پشتیبانان شرکت در تماس باشید.

مطالب مرتبط

ارسال نظر