مهمترین نکات خرید دستگاه دیاگ ماشین

دستگاه دیاگ ماشین های سایپا

خودروها از دیروز تا امروزه تغییرات بسیار زیادی داشته‌اند. امروزه اکثر مشکلات خودرو به‌صورت تمام اتوماتیک با دستگاه‌هایی مشخص می‌شود. دستگاه دیاگ ماشین های سایپا یکی از دستگاه‌هایی است که ایرادات خودروهای مربوط به گروه خودروسازی سایپا را پیدا می‌کند.

این دستگاه دقیقاً بر اساس سیستم خودروهای شرکت یادشده ساخته شده است و خطاهای آن‌ها را به‌راحتی مشخص می‌کند. نکته مهمی که درباره این دستگاه وجود دارد، این است که دستگاه فوق، سازگاری فوق‌العاده بالایی با خودروهای شرکت سایپا دارد.

دستگاه دیاگ ماشین های سایپا

در این مطلب سعی می‌کنیم مشخصات، مزایا، نحوه عملکرد و موارد مهم درباره قیمت دستگاه دیاگ مخصوص خودروهای سایپا را بررسی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

معرفی دستگاه دیاگ ماشین های سایپا

بسیاری از دستگاه‌های خارجی که امروزه برای دیاگ زنی خودروهای شرکت سایپا استفاده می‌شوند، قادر به تشخیص دقیق خطاهای خودرو نیستند. همچنین مشاهده شده است که در بسیاری از موارد، دستگاه‌های دیاگ خارجی، ارورهای اشتباه از خودرو می‌گیرند. یعنی خطای مربوط به قطعات و قسمت‌های مختلف خودرو اشتباه بوده است!

امروزه مکانیک‌ها و افراد فعال در حوزه عیب‌یابی خودرو از برند یادشده، سعی می‌کنند تا برای یافتن عیب‌های یک خودرو تنها از دستگاه دیاگ مخصوص خودروهای هر شرکت استفاده کنند. با این کار، دیاگ زنی و کشف خطاهای مختلف خودروها با کمترین خطا و اشتباه انجام می‌شود. به همین دلیل است که خرید دستگاه دیاگ ماشین و موتور امروزه به‌صورت تخصصی برای هر برند استفاده می‌شود.

دستگاه تولیدشده در شرکت پارس کوشان مخصوص خودروهای گروه سایپا، توانایی تشخیص انواع اختلالات و خطاها در قسمت‌های مختلف تمامی خودروهای سایپا را دارد؛ بنابراین تمامی مکانیک‌های اختصاصی یا آزادی که خودروهای سایپا را تعمیر یا عیب‌یابی می‌کنند، می‌توانند از دستگاه استفاده کنند.

دو ویژگی منحصربه‌فردی که درباره این دستگاه دیاگ باید به آن‌ها اشاره کنیم، سرعت و دقت آن هستند. بسیاری از دستگاه‌ها هنگام دیاگ زنی زمان زیادی صرف عیب‌یابی خودرو می‌کنند. این امر ممکن است موجب کلافگی مشتری یا مکانیک شود. دستگاه دیاگ ماشین‌های سایپا همچنین باید دقت بالایی داشته باشد و بتواند مقادیر اندازه‌گیری شده از برخی کمیت‌ها در خودرو را جهت سنجش میزان اختلاف، دقیق‌تر اندازه‌گیری کند.

دستگاه دیاگ ماشین

مزایا و مشخصات دستگاه دیاگ ماشین های سایپا

علاوه بر مواردی که در معرفی دستگاه مخصوص دیاگ زنی خودروهای سایپا بیان شد، ویژگی‌های برجسته دیگری نیز در این دستگاه تولید ایران وجود دارد. هرکدام از این موارد خود می‌تواند دلیلی برای خرید یک دستگاه دیاگ ماشین باکیفیت باشد:

  • نرم‌افزار دستگاه دیاگ فوق، به‌راحتی و تا همیشه آپدیت می‌شود. این یعنی تا زمانی که از دستگاه استفاده شود، می‌توان نرم‌افزار آن را به‌روز کرد. عدم وجود این ویژگی برای بسیاری از دستگاه‌های دیاگ، خصوصاً دستگاه‌های خارجی، گاهی اوقات در طول زمان مشکلاتی در عیب‌یابی خودرو ایجاد می‌کند.
  • ثبت مقادیر استاندارد کمیت‌های عددی مختلف در خودرو از دیگر مواردی است که می‌توانیم آن را یک ویژگی متمایز برای دستگاه دیاگ فوق بدانیم. پارس کوشان به‌عنوان یک تولیدکننده متعهد داخلی سعی کرده است تا مقادیر استاندارد را در کنار مقادیر واقعی خودرو قرار دهد. از این مقایسه می‌توان به نتایج مهمی از وضعیت ایرادات موجود در خودرو رسید.
  • تحلیل نموداری یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت دیاگ زنی با استفاده از این دستگاه است. در این روش مقادیر به‌دست‌آمده از کمیت‌های مختلف و تست‌های مختلف خودرو روی یک نمودار ترسیم می‌شود. رنگ نمودار در این تحلیل نشان‌دهنده وضعیت خوب یا بد بودن کمیت‌ها و تست از سنسورها است.
    اگر رنگ نمودار قرمز شود، این به معنای وضعیت بد (امکان وجود اختلال) و چک مجدد سنسورها است. اما اگر رنگ سبز باشد، تست مربوطه موفقیت‌آمیز بوده و آن بخش مشکلی ندارد.
  • به‌روزرسانی نرم‌افزار دستگاه از طریق اینترنتی به‌صورت آنلاین: با استفاده از این ویژگی، برای به‌روزرسانی نرم‌افزار دیاگ ماشین‌های سایپا، نیازی به مراجعه حضوری به مرکز خاصی نیست. این کار با اتصال دستگاه به اینترنت به‌راحتی انجام می‌شود.
  • نرم‌افزار مخصوص خودروهای سایپا که برای دیاگ زنی خودروهای این شرکت باید روی دستگاه نصب شود، به‌راحتی و بدون مراجعه حضوری به شرکت تولیدکننده دستگاه قابل‌خرید است. همچنین حتی نیازی به ارسال دستگاه دیاگ به شرکت نیز وجود ندارد. برای خرید این نرم‌افزار کافی است تا کد ارسالی شرکت برای محصول را وارد کنید.
  • حافظه بالای دستگاه دیاگ فوق به شما اجازه می‌دهد تا هم‌زمان بتوانید نرم‌افزارهای مختلفی را روی آن نصب کنید. با حافظه ۱۶ گیگابایتی دستگاه، هم‌زمان می‌توان نرم‌افزارهای دیاگ خودروهای سنگین، موتور و خودروهای ایرانی و خارجی سایر برندها را نیز روی دستگاه نصب کرد.

تمام ویژگی‌های یادشده را می‌توانید در کنار دقت، سرعت و کیفیت فنی در دستگاه دیاگ ماشین های سایپا تولیدشده در شرکت پارس کوشان ببینید. با چنین ویژگی‌هایی می‌توانید فرایند دیاگ زنی را با نهایت سرعت و دقت پیش ببرید.

دستگاه دیاگ خودرو

نکات مهم در خرید دستگاه دیاگ ماشین های سایپا

نکته مهم در مورد دستگاه دیاگ تولیدشده در شرکت پارس کوشان، قیمت مناسب آن نسبت به بسیاری از نمونه‌های خارجی است. نمونه‌های خارجی این دستگاه با وجود برخی اختلالات فنی و مشکلات مربوط به شناسایی خطا، ممکن است با قیمت بالاتری نیز عرضه شوند.

اما دستگاه ایرانی با وجود تمام ویژگی‌هایی که در قسمت‌های قبلی مطلب بیان شد، قیمت مناسب‌تری دارد. به همین دلیل است که در مقایسه با دستگاه‌های دیاگ خارجی، دستگاه یادشده وضعیت بهتری دارد. البته عوامل دیگری نیز بر روی قیمت دستگاه تأثیر دارند که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، می‌توانیم به امکانات و قابلیت‌های ویژه دستگاه اشاره کنیم. هرچه این قابلیت‌ها پیشرفته‌تر باشند، قیمت دستگاه دیاگ هم می‌تواند بالاتر باشد.

همچنین در خرید دستگاه دیاگ باید توجه داشته باشید که ضمانت و خدمات پس از فروش نیز ارائه شود. زیرا بدون خدمات پس از فروش ممکن است در طول زمان برای به‌روزرسانی دستگاه، مشکلات فراوانی پیش بیاید. همان‌طور که می‌دانید، اصل عملکرد دیاگ زنی در خودروهای مختلف نیز بر اساس نرم‌افزار دستگاه است؛ بنابراین برای عملکرد مداوم و بدون خطای آن نیاز است تا نرم‌افزار مرتب به‌روزرسانی شود.

خرید مطمئن دیاگ ماشین سایپا

بهترین روش خرید دستگاه دیاگ برای خودروهای سایپا، خرید مستقیم دستگاه از تولیدکننده یعنی پارس کوشان است. نمایندگی‌های مختلف شرکت در مناطق مختلف هم‌زمان با عاملیت فروش، خدمات پس از فروش و سرویس‌های مربوط به دستگاه را نیز ارائه می‌کنند. با چنین تدابیری، می‌توانید بهترین دستگاه دیاگ ماشین خودروهای سایپا را با بهترین قیمت و خدمات پس از فروش خریداری کنید.

مطالب مرتبط

ارسال نظر